Roddelen benaderd vanuit Verbindende Communicatie

Roddelen gebeurt vrijwel overal. Het kan soms heel verleidelijk zijn en tegelijk vindt niemand het leuk als het ten koste van hem of haar persoonlijk gebeurt.
Tijdens deze interactieve vorming bekijken we de dynamieken en effecten van de menselijke neiging tot roddelen en klagen. Situaties lopen weleens anders dan we zouden willen en dat kan leiden tot onprettige emoties zoals teleurstelling, onmacht, gekwetste gevoelens,… We kunnen er op zo’n momenten heel begrijpelijk nood aan hebben om onze frustraties en verwijten te ventileren. Maar waar trekken we nu juist de grens tussen ons hart luchten, klagen en roddelen? Het model van Verbindende (of Geweldloze) Communicatie biedt ons handvatten om: - Verantwoordelijkheid te nemen - Constructief uiting te geven aan onze behoeften - Om te gaan met het roddelen van anderen

Minimaliseren
Let op!
Instellingen zijn gevonden, maar niet volledig, contacteer een site beheerder om deze te vervolledigen.
Praktische info
{{voorwaarde.DisplayMember}}