Verbindende communicatie voor medewerkers in de zorg

Omgaan met anderen gaat niet altijd even vlot. Soms raken we in conflict of blijven we met een hoop ‘ambetante’ gevoelens zitten.
Dit kan nadelig zijn voor de kwaliteit van onze relaties. Of het kan er toe leiden dat we onze doelen moeilijker bereiken. Communicatie raakt dus aan het geluk en de levenskwaliteit van onszelf, en tegelijk van onze omgeving. Dit besef drijft ons om tijdens deze training stil te staan bij onze gebruikelijke manier van communiceren. En dat kan al eens afwijken van hoe we graag zouden willen communiceren. Wat maakt het soms zo moeilijk om op een effectieve, verbindende manier in gesprek te gaan? Wat kan ons helpen opdat we onze gesprekken met prettigere gevoelens kunnen afronden? Hoe kunnen we onze gesprekken vormgeven, rekening houdend met de behoeften van alle betrokken partijen? We zijn Marshall Rosenberg bijzonder dankbaar dat hij zijn levenswerk aan deze vragen heeft gewijd. Hij heeft zijn bevindingen vormgegeven in het model van Geweldloze of Verbindende Communicatie (VC). Tijdens deze meerdaagse training, gespreid over 4 zaterdagen, ontdekken we samen dit model. We leren de bouwstenen en de basisprocessen ervan kennen en gaan daar vervolgens intensief mee aan de slag. Tijdens deze interactieve sessies komen doorheen diverse oefeningen jouw eigen praktijkvoorbeelden ruimschoots aan bod. We behandelen elke trainingsdag een ander deelthema van verbindende communicatie: Dag 1: Verbindende communicatie en kritiek Dag 2: Verbindende communicatie en assertiviteit Dag 3 : Verbindernde communicatie en empathie Dag 4: Verbindende communicatie als kompas

Minimaliseren
Let op!
Instellingen zijn gevonden, maar niet volledig, contacteer een site beheerder om deze te vervolledigen.
Praktische info
{{voorwaarde.DisplayMember}}